Òpera contemporània d’inspiració barroca a partir del conte Història d’un ocàs, d’Stefan Zweig. Un joc entre les convencions concertístiques i l’experiència teatral
En aquesta òpera que s’estrena a L’Atlàntida, amb artistes tan destacats com el contratenor Xavier Sabata, el dramaturg Albert Arribas i Jordi Domènech vol establir un joc entre les convencions concertístiques i l’experiència teatral.
Per acomiadar-se dels antics admiradors que li van girar l’esquena ja fa temps, un contratenor en hores baixes organitzarà una sumptuosa vetllada barroca en què, com a gran reclam, té anunciada l’estrena mundial de la mítica suite del tercer acte d’El malalt imaginari de Jean-Baptiste Lully, obra mestra del barroc francès perduda des de fa més de tres-cents cinquanta anys. (Aquesta versió no es va arribar a estrenar mai perquè, poc abans de l’estrena, Molière s’havia barallat escandalosament amb Lully i el dramaturg va optar per encarregar una nova música, aquesta vegada a Marc-Antoine Charpentier, el gran «rival» artístic de Lully).
Per complementar la vetllada, el contratenor oferirà un recital de les seves àries barroques preferides.
